20 July 2010

mælk smager mærkeligt i Indien...

Okay jeg ved godt at jeg sagde at jeg ville skrive på engelsk, men indimellem må i altså finde jer i et par danske indlæg...


Jeg skulle her til morgen (for første gang i 10 dage) have lidt vesterlandsk morgenmad. Jeg glæder mig til mine cornflakes med mælk på, indtil jeg oplever at danskere og indere altså IKKE har den samme opfattelse af hvad mælk er: De får mælken ved at en doodh-walla (mælkemand) dagligt kommer på sin cykel med to mælkejunger som han så bærer op af trapperne i alle opgangene. Vil man have mælk kommer man ud med en skål han så fylder op... Men den her 'mælk' er så fed og klumpet et det for en minimælks-drikker som mig, virker som den rene fløde, hvilket ville være okay hvis man var forberedt på det; men nå man sidder klokken halv et, lige er stået op (og vælger en gang cornflakes fordi man ikke lige overskuer chili, karry, og alle de andre inden man har fået øjne) Så er det ikke lige det man helst vil ha...


Så vær på vagt hvis i har lyt til en skål havregryn, allbran, weetabix eller en hver form for müsli... you never know what you're gonna get !

No comments:

Post a Comment