16 March 2010

Første værtsfamilie afsløret, en hinditime udført og laaang samtale med indisk pige der skal til Danmark...

Igår havde jeg besøg fra de indere jeg opsøgte i s-toget i sidste uge... Raja Belgudri og hans kone... hvor var de bare søde (og små) de var så venlige, og vil lave et intensivt Hindi/Marathi-kursus for mig iløbet af de næste 6 uger... Allerede på fredag skal jeg ud til første sprogtime, og søndag skal jeg hjem til dem og have en 'rigtig' indisk morgenmad (og et lille shot hindi).

Smriti, min host-counsellor, satte mig i forbindelse med Janhavi Vyas. Hun er en rigtig sød indisk pige som bor i Mumbai og skal til Danmark her til sommer... Hun fortalte, at Smriti har sagt, at jeg skal bo hos Janhavi's familie når jeg er i Indien... Hvor er det fredt, for hun var bare så rar at snbakke med, tror vi chattede i 3 timer :D

Hun fortalte at der i de indiske skoler er mkring 50-100 elever, lærerne skal kaldes for sir, ms eller mrs. og sidst men ikke mindst:

Skoleuniformer ... Jeg ved atså ikke hvordan det skal gå mig! (dog sagde hun at der på nogle skoler fandtes en 'casual friday' hvor man må have sit eget tøj på)... 

No comments:

Post a Comment